Pia Christoffersen

Service desk-konsulent, kontoruddannet hos Aalborg Kommune

 

Jeg er ansat i IT, hvor jeg er tilknyttet driftsafdelingen.

Sådan lige umiddelbart virker det måske underligt, at jeg som kontorudannet er endt i en IT driftsafdeling. Men jeg kom med 10 års erfaring fra telekommunikations branchen i lignende stillinger, inden jeg i 2005 startede i det, der dengang hed BeKTra, og som så nu er FlexDanmark.
Det har været en spændende rejse at være med på. I 2005 var vi 7 ansatte og i dag er vi omkring 100 ansatte.

Mit arbejde er primært ServiceDesk-funktionen, hvor vi arbejder efter ITIL principper. Vi registrerer og løser incidents og service requests for vores kunder, samt opretter og følger op på problemsager. Vi sørger for at de aftaler vi har med vores kunder bliver overholdt.

Jeg kan have en plan for min dag når jeg står under bruseren om morgenen, men da det er drift jeg arbejder med, kan det hele ændres på et splitsekund. Drift er vigtigst, så hvis der er systemnedbrud, handler det om at styre incidents og sørge for at vores kunder er vel informerede - så må andre opgaver vente. Det er det jeg brænder for og det jeg synes er spændende. Derfor ved jeg også, at jeg er på rette hylde her.

FlexDanmark er en arbejdsplads i udvikling, så der sker altid noget. Vi er en arbejdsplads hvor alle kan komme med ideer og input.
Jeg synes, jeg er omgivet af engagerede og dygtige kollegaer der altid er klar til at hjælpe eller som jeg kan sparre med, hvis jeg sidder med en opgave, der er svær at løse.

Jeg er også arbejdsmiljørepræsentant og jeg synes FlexDanmark gør meget for vores trivsel. Det er jeg rigtig glad for.

  • Sidst ændret
    Fredag d. 24. oktober 2014